Wednesday, May 6, 2009

Pokok Mati Hidup Semula


have u ever heard about this kind of pokok?
haa.. macam pelik kan? tp nama dia macam tu sebab if you saw it for the 1st time memang you ingat dah mati kering tak cukup air ke ape pokok tu.
pokok ni boley tahan hidop tanpa air beratus-ratus tahun wo0.name lain pokok ni genggam fatimah emas or resurrection plant. nama saintifik saya tarak tahu.kalo rase diri tu rajin pergila google sana..
pokok ni takde kat kedai bunga / kedai jual pokok hiasan ke apa eh..
this is kind of fern yang tumbuh dekat gunung berapi.. nak tengok rupe die ke? cer tengok kat sini. sbb aku takde gambar yg sebelum pokok tu hidup..kalo nak ikot apa yang makcik jual mende ni cakap kat aku, pokok ni tak sesuwai 4 pregnant women...(ade ke laki pregnant?hoho. yg keluar paper dulu tuh bukan laki pon,stakat tuka jantina je tp hakikatnya pompuan gak. penat je beliau tuka jantina.. haha )


ni before tp ala2 dah nak kembang pon..


pokok ni(ke bunga?tatau nak panggil apa sebenarnya.. ngeh) harulah direbus pastu air tu tapis and diminum cenggitu je.. rasa dia ade la mcm air teh cina sket2.. kononnya minom air ni boley la lancarkan blood circulation, hilangkan saket sendi, elak semelit and bla bla bla.. and efeknya nanti kau akan kurus slim dan cantek sehat menawan segala. haruslah dengar segala apa yang macik tu cakap sebelom beli mende ni. tp aku beli sebab ape ek? adakah aku mau kurus? haha..

tengok after aku rebus terus je cantik kembang semangkuk.. hoho

jgn tanye aku keberkesanan air rebusannya sbb aku minom sekali tu pon sgt sedikit.rajin dan bagus kan? niat beli tuh nak senang gi jamban sbb aku ni mmg jarang ke jamban..tp efeknya nan ano bak kate azwan ali..muhaha.. padahal sbb minom sket je..kehkeh..tp mmg terus stop minom sbb takot ada side effects sbb aku tak byk tahu info tumbuhan di atas..



0 comments:

 

* A Story To Share * Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template