Monday, May 18, 2009

Marley&Me

I had a restless night and couldn’t find any best comfortable position to sleep. So, I watched Marley and Me at 5 am. Sedey woh cerita itu. Sapa kata tengok love stories mcm The Notebook je boleh sedey2 tangkap leleh air hingus semua?? Cuba try test tengok cerita ni sekali. Tercabar tak keegoan anda. Tapi recommended for pets lovers sahaja ye. Tak de effect langsung kot for those yang tak berapa nak sayang pets ni. Tapi jangan harapla wa nak nangis depan lu semua kalau tengok cerita ni secara berjemaah. Tak macho aa wa nanti. KehkehKeh.

Marley really reminds me of my Che Mat,the supercute-extraordinary-nothing-can-ever-replace cat very very much. Heart him with all my heart. All my life u will forever be on top. Pernah sayang dia lebih dari my own boyfie. Agak gilak jugakla ketika itu. He was my everything for sure.

He’s not my 1st pet tho. I have had so many pets before him. Cat, fish, hamster, rabbit even tupai sesat pun pernah ada. But none was special compared to him. I bought Che Mat for RM250 from a pet shop in Seremban. I was eighteen and he was just 4 months old at that time. Very cute with that white fur and stunning blue eyes. Memang terjatoh shinte pandang pertama la time tu dengan muka kucing comel mcm dalam cerita The Shrek tu. Just like how Marley the Clearance Puppy got adopted by Grogans.

He was super nice to me. More like a best friend to me. He listened to all my stories and never buat muka menyampah dengan segala cerita bodoh yang keluar dari mulut ni. Agak bodoh sebab I called myself Adeq to him and I just love talking to him rather than other living person in the house. With him, i can be my trueself. He was always there during my hard times. I cried with him a lot and he was listening to me all the time. never fail me.

He slept next to me at night. Pernah terkantoi tepuk bantal sendiri sebelom tido. Comel sunggoh. Everytime he found out that I was sleeping, he will try to sleep too. Datang naik perut tuan dia untuk tidur sama.

Che Mat lah peneman study ku. Teman segalanya. Suka panjat meja computer and duduk celah2 CPU and keyboard. Panjat riba tuan dia ni nak jugak surf internet. Kat mana ada tuan dia ni, kat situlah ada dia. Tau bila tuan dia balek sekolah. Masing2 mcm da lama tak jumpe walaupun baru tinggal for a few hours.

Suka mandi walaupun sejuk. His favourite food is Hill's Science Diet. Sangat tak suka Whiskas or Friskies. Pernah je tipu campur je segala makanan yang ada tapi dia lagi pandai. Dia asingkan satu2 tepi bowl dia. Dia pandai suap makanan. Mind you dia terer makan guna tangan dia. suka minom susu. Suka show off berdiri lelama. Suka jilat tiger balm tuan dia kalau tuan dia tak ingat tutup.

Suka naik kereta and gi jejalan and the dashboard was his favourite spot. Sorry Che Mat sebab teratoh tak sempat nak sambut time brek emergency that day. And Thank God it happened as I still have your memories sampai ari ni as u left the scratch on my dashboard. Maybe that's why i love my car.

Suka balik kampong. 7 hours journey is nothing to him.He enjoyed it really much. Kereta gerak je meshti dia tido. Selalu tersedar kalau kereta stop kat mana2. But believe me, Che Mat tak pernah terkencing ke terberak ke dalam kereta. I’ve told u he’s supernice.

Kat kampong, he befriended the ayams yang ada kat rumah. Semua haiwan baru dia nampak dia nak kawan. main kejar2 dengan ayam sangat comellah.1st time balik, he’s quite depressed sampaikan kena jumpe vets and ambik ubat. Tapi once dah happy, sangat hyperactive. Lepas tu balek lagi dan lagi, he's oke..

Tak suka sangat berkawan dengan other cats. Tapi rabbit sebelah rumah suka pulak nak kenalan.Sampai kena gigit dengan rabbit tu. Pastu teros takot. Haish~ Suka jalan2 ambik angin petang2. Selalu bila balik and if pintu dah tertutup, Che Mat ketuk pintu. Selalu ingat ada orang datang. Tp bila bukak, Che Mat yang lalu celah kaki.

Sangat tak suka berpisah dengan tuan dia ni. I know he loved me too. Kalau kene tinggal, mesti buat mogok. Sepah2kan newspaper and kencing kat newspaper tuh. Tapi kalau tuan dia ada, tau pulak kencing kat toilet. Kenapalah kamu comel sangat Che Mat?

But it didn’t end so well. Just like Marley in the story. Marley died. But he didn’t. He is now 5 years old. But someone had stolen him. I was so broken deep down inside and been crying for months sebab hilang Che Mat. Sangat tak boleh terima I’ve lost him. Everyone was so aware of that and try to replace him with a new one. But I refused. Regret semua cakap2 bodoh and segala perkataan marah kesat segala yang pernah tercakap kat Che Mat. Tau Che Mat pon ada perasaan. Sorry sangat2.

Bodoh gila sapa yang curi Che Mat and tak mengaku tu. I knew it’s my Che Mat because I remember his special mark so well.

I knew exactly where he is now. And luckily he still knows me too. Everytime I lalu tempat itu, dia akan ikot je kereta gerak. I know u can smell me and I know u miss me too as much as I miss U dear.

Kesian Che Mat sebab dipergunakan manusia jahat yang just nak breed kucing cantik2. Kesian Che Mat dapat bini buruk. Hope I can see u in heaven. 7 months knowing u , treating u, being with u were the best memorable moments that I ever had in my life.

and Thanks for the memories u shared with me.

5 comments:

Cik Kiah on May 18, 2009 at 9:22 AM said...

huhuh..sian che mat..sian kamu jugak..

eh eh sebenarnya nak tanye..tengok cite marley and me tu cd ke dvd ke?
pinjam boleh tak?heheheh

MiMoT on May 18, 2009 at 9:37 AM said...

ngeh.. awal kamu mangon .. sy belom tido lagi neh
tengok DVD laa sygku.. tak perlu beli yg ori dan mengkayekan hollywood lagi.. beli pirate sajek.. kahkah..nnt i bawak g kelas ye..tunguuuuuuuuuuu~

Cik Kiah on May 18, 2009 at 9:41 PM said...

ya itulah yang kita mahu..hehehhe..

tu lagu jaiho tu cite slomdog tu ada dvd tak?

ah senang kata pinjam kan lah saya segala cerita yang menarik..hehehe

firah on May 22, 2009 at 12:36 AM said...

wah! i love cat tOo... but my mom nOt allow me to pet da cat... huhuhu...
cantik glEr r cat mimi... mmg berbaloi la beli 250$

♥+♥+ROC +♥+♥+ on May 25, 2009 at 9:38 AM said...

hehe..mmg die sgt ensem pong.. susah wo0 nak dpt price gtuu.. mmg sgt benaseb baeklah dtp beliau..

 

* A Story To Share * Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template