Saturday, July 18, 2009

VIP

uwuwu.. tajok mau poyo aje.. biasa lah tak poyo tak cool.. haha..

saya sangat gembira walaupun ada sedikit keciwa..

kenapa??

gembira kerana sudah bergelar VIP .. bangga woh~ tapi jgn salah sangka.. bkn VIP yang anda fikirkan tapi title Very Important Pets Parent..siap ada kad tau..perasaan saya ala2 pendatang asing yang bangga gila vavi ada mykad boleh pergi mana2 dengan senang hatilah.. tapi saya punya valid tau.. kahkah..

keciwa dan sedih.. but yang sedikit je la.. i repeat SEDIKIT je (leh caye ke nih??haha)
sebabnya duit saya sudah terbanggggggggggggggggggggg~
kalaulah duit tuh boleh scan and print camtu je.. macam macamlah saya mahu beli.. besh kan?? haish~

benda alah ni lah yang buat duit saya terbang melayang.



tapi takpe.. janji puas hati.. kalau orang lain rasanya lagi rela shopping baju, kasut,beg, bla bla bla yang branded2 pastu baru nak rasa puas hati and gumbira.. tapi saya tak! dapat ni pong cukop.. lagi puas hati saya tengok ada benda hidup mcm ni dalam rumah.. leh gak cakap2 ngan mereka di kala kebusanan.. saya tahu bahasa ikan tau.. agak2 lapar leh ke goreng dorang neh?? kuakuakua..


ni lah anak ikan belaan saya. ANAK IKAN oke. total ade 9 ekor . bangga mak~ wakakakak

tapi mak agak kesian tengok rumah mereka neh.. mcm ade yg kurang je.. mak tak suka anak2 mak stress~ nanti mak belikan mainan baru yeh? tungguu..

saya suka tengok mereka neh. soul therapy betollah! tak sesia mak invest kat korang.

ni yang paling rajin kemas and cuci rumah. bangga mak bela dia neh. name takde lagi. anda nak tolong kasi nama tak? saya ni fail sket bab2 kasi nama.. nama2 shawls yang saya jual online tu pon saya hentam saja kalau boleh.. nasib baik ada secret weapon.. hahaa.. vudus btoL VIP neh.. kesian anak2 belaan dia.. kahkah..

anak feveret adalah rahsia. tak baik tau ada feveret only~ harus suka semua lah. muhaha.


ni lah santapan mereka 3 kali sehari. vitamin and apa2 supplements lain tunggu mak kayo ye anak2 sekalian. har3. nanti dengan kawan2 baru sekali mak isikan kat playhouse korang neh. maybe akan ada anak udang. aiyoK tatawu~


meow: sebenarnya teringin bela nemo and d gang.. tapi anak2 ikan spesis mereka sangatlah high mentenen.. starting pon mau cecah 6 hingga 8 rat..tak mampu mak tau!! DSLR lebih menjadi keutamaan mak.. mak g lawat korang kat IKANO sudey~ wakakkaka


5 comments:

Cik Kiah on July 18, 2009 at 5:55 PM said...

fuyooo..ade anak ikan tu..i pon nak cari anak ikan gak lah..heheheh

miki on July 19, 2009 at 9:51 AM said...

fuuhyoo..
di usia muda.. dh bergelar ibu beranak 9..
bangga selaku kawan.. kekekee...

bc blog sy utk haru biru..
moss..
brape aquarium? ibu sy mau juga

MiMoT on July 19, 2009 at 8:23 PM said...

ai jadit sugarmami ah.. bela anak ikan.. anda maseh bangge?? ekekkee

uik, ibu anda mau aqua neh??
bajet ah RM150-250 for the aquarium complete with pump n lamp plus the sand kaler ikot suke tuh..
tp rege depends on tempat beli gok..
cam i beli kat ikano punye pet safari..
maybe leh dpt cheaper somewhere elsE..
for len2 ekseseri n mende2 idop dlm tu berserta ubat2an utk mereka nampak gojez,asehat n cergas tamboh ah lg dan lg..

tp caye lah.. mmg besh! hahahahahaha

Arabelle on July 19, 2009 at 8:49 PM said...

mahu jd ibu angkat utk mereka~

MiMoT on July 20, 2009 at 2:11 AM said...

sile sile..
baru tambah 6 ekor lg..
haha.. abehla pecah playhouse mereka..
agaga

 

* A Story To Share * Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template